اختصاص پهنای باند کمهزینه به بازیها
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۶۶۴۲۲
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای حضور وزیر ارتباطات جوان و مسلط را غنیمتی برای حوزه بازیسازی دانست و گفت: آینده بازیهای کامپیوتری، مارکتهای دیجیتال است و اگر وزارت ارتباطات پهنای باند با هزینهی کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از مارکتهای دیجیتال میروند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حسن کریمی قدوسی با اشاره به تاثیر وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر حوزه بازی اظهار کرد: با حضور آقای جهرمی در حوزهی بازی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که نه قبلا وجود داشته و نه شاید در آینده به وجود آید. وزیر ارتباطات جهرمی نه تنها جوان است، بلکه حوزه بازی را میشناسد و به بازی مسلط است و این نکته اهمیت زیادی دارد، زیرا ما جوانان زیادی داریم که حوزه بازی را نمیشناسند.
وی با بیان اینکه اگر یک مدیر یک فضا را بشناسد، به آن فضا توجه میکند و این سرمایه مهمی برای بازی در این چهار سال است، افزود: این موضوع فضایی را در بحث حمایت از بازیسازان داخلی ایجاد میکند و میتوان شاهد اتفاقاتی بود که به همین راحتی نیفتد. بنیاد ملی بازیهای رایانهای آماده این است که تعاملات خوبی با وزارتخانه داشته باشد تا حمایت مادی و معنوی و هرچه حوزه بازی در زمینهی تولید احتیاج دارد و در اختیار وزارت ارتباطات است، به بازیسازان دهد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای حمایت از حوزه بازی را در دو قالب اعتبارات مالی و زیرساختی دانست و توضیح داد: یک بحث، اعتبارات مالی در قالب وام است و یک بحث، انتظارات زیرساختی است. به صورت خاص، اکنون چند مارکت دیجیتال کامپیوتری در حوزه بازیهای رایانهای در حال راهاندازی است. بزرگترین مشکلی که آنها دارند این است که حجم بازیهای کامپیوتری بالا، در حد 40 گیگ است.
کریمی قدوسی ادامه داد: اگر کاربر بخواهد هزینه پهنای باند عادی به بازیها بدهد، قیمت تمامشدهاش بیشتر از قیمت خرید سیدی میشود و فضای دیجیتال ایجاد نمیشود. اگر وزارت ارتباطات برای آنها استثنا قائل شود و پهنای باند با هزینهی کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از این مارکتهای دیجیتال و کامپیوتری میروند. اتفاق مشابهی که برای پخش فیلم و سریال در سایتهای داخلی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه آینده بازیهای کامپیوتری، مارکتهای دیجیتال است، سیدی جمع شده و همه اینترنتی کار میکنند، گفت: برای اینکه بخواهیم در کشور روی حوزه محیط شویم و فضا را از دست ندهیم، مارکتهای دیجیتال خیلی مهم است. این کار یکی از موارد و زیرساختی است که وزارت ارتباطات راحت میتواند بدون هزینه انجام دهد. وزارت ارتباطات در فضای سرور دادن به بازیهای ایرانی هم امکانات خوبی میدهد. همه بازیهای ایرانی آنلاین هستند که سرور میخواهد و قرار دادن زیرساخت بر عهده وزارت ارتباطات است.
منبع : بنیاد ملی بازی های رایانه ای
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدامهای انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمانها پیشنهادهای خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند.
در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیتهای انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.
وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهادهایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری